Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ



Το Υπουργείο Εσωτερικών έχει στείλει σε όλους τους Δήμους της χώρας ένα πρότυπο κανονισμό λειτουργίας των Δημοτικών Συμβουλίων.
Η έκδοση του κανονισμού αυτού έγινε τον Απρίλιο του 2011.
Ο κανονισμός αυτός είναι που έχει σταλεί τον ίδιο μήνα και στον Δήμο Μεγαλόπολης αλλά τελικά ήρθε προς συζήτηση 7 μήνες μετά τον Νοέμβριο του 2011.

Ο κανονισμός αυτός είναι που ψηφίστηκε από το Δημοτικό μας Συμβούλιο με κάποιες μικρές διορθώσεις τις οποίες περιμένουμε να δημοσιοποιηθούν 3 μήνες τώρα.

 'Αρθρο 9 παρ.1
 Τρεις (3) ημέρες μετά τη συνεδρίαση του δημοτικού Συμβουλίου, με ευθύνη
του αρμόδιου υπαλλήλου σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του Δημοτικού
Συμβουλίου, δημοσιεύεται πίνακας που περιλαμβάνει τα θέματα που
συζητήθηκαν, τον αριθμό των αποφάσεων και περίληψη του περιεχομένου
τους. Οι δημοσιεύσεις γίνονται με τοιχοκόλληση σε ειδικό πίνακα του δημοτικού
καταστήματος, που είναι προορισμένος για αυτόν το σκοπό. Για τις
δημοσιεύσεις αυτές συντάσσεται αποδεικτικό ενώπιον δύο μαρτύρων.


Αν διαβάσετε προσεκτικά τον κανονισμό , προκύπτουν πολλά ερωτηματικά αν και εφόσον ισχύουν για την πολή μας όσα αναγκαστικά περιγράφει μέσα για την δημοσιοποίηση των πρακτικών, για τις αιτήσεις των πολιτών και για τυχόν κωλύματα που μπορεί να έχουν οι Δημοτικοί μας άρχοντες μια και δεν μπορούν να λαμβάνουν μέρος σε αποφάσεις που αφορούν συγγενικά τους πρόσωπα!

Αν πράγματι ισχύουν και στην Μεγαλόπολη, όσα περιγράφονται στον πρότυπο κανονισμό, τότε πολύ φοβάμαι ότι συγκεκριμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι ίσως να έχουν πρόβλημα.

'Αρθρο 10 παρ.6 και 7
Δημοτικός σύμβουλος δεν μπορεί να μετάσχει στη συζήτηση ενός θέματος ή
στην κατάρτιση αποφάσεως του Aημοτικού Συμβουλίου ή να συμμετάσχει σε

γνωμοδοτικά συλλογικά όργανα, τα οποία γνωμοδοτούν για θέμα που θα
εισαχθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, εφόσον ο ίδιος, ο/η σύζυγός του ή συγγενής
του έως το δεύτερο βαθμό εξ αίματος ή εξ αγχιστείας ή πρόσωπο προς το
οποίο διατηρεί στενό δεσμό, έχει υλικό ή ηθικό συμφέρον.
Ο δημοτικός σύμβουλος στην περίπτωση αυτή έχει υποχρέωση να ενημερώσει
το σώμα για το κώλυμα αυτό και να απέχει τόσο κατά τη συζήτηση του
συγκεκριμένου θέματος όσο και κατά τη λήψη της απόφασης. Σε διαφορετική
περίπτωση η απόφαση είναι άκυρη. Ο σύμβουλος που έλαβε μέρος στη
συνεδρίαση διαπράττει σοβαρή παράβαση καθήκοντος και τιμωρείται με την
ποινή της αργίας, σύμφωνα με τα άρθρο 233 και 234 του Ν. 3852/2010.


Πολύ σαφέστατααναφέρεται και για τις αιτήσεις πολιτών

Άρθρο 5 παρ.7


Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφαίνεται επί αναφορών, ερωτήσεων και αιτήσεων
αρμοδιότητάς του, που υποβάλλονται σε αυτό από δημότες και κατοίκους ατομικά ή
συλλογικά, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση τους.


Η πιο σημαντική παράγραφος είναι αυτή η επίμαχη που αναφέρεται στην λήψη των αποφάσεων και πως δεν υπάρχου αντιπροτάσεις και περιγράφεται στο Άρθρο 4..

Αφού εξαντληθεί ο κατάλογος των ομιλητών, ο Πρόεδρος διατυπώνει την οριστική
πρόταση προς ψήφιση του θέματος, όπως διαμορφώθηκε με τις τροπολογίες που πιθανόν
έχουν επέλθει. Ο Γραμματέας καταγράφει την ψήφο των συμβούλων καθώς και όσους
συμβούλους αποχωρούν από τη συνεδρίαση.


Περιμένουμε λοιπόν με μεγάλη αγωνία να πληροφορηθούμε τι ισχύει τελικά και τι ψήφισαν οι Δημοτικοί μας Άρχοντες για να βγάλουμε και εμείς τα δικά μας συμπεράσματα...!!

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρο το κείμενο του Υπουργείου..

ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ

2 σχόλια:

  1. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι ισχύει...Πιστεύω να τον δημοσιοποιήσει ο πρόεδρος του Δ/Σ κάποια στιγμή.Αλήθεια δεν τον έχουν οι δημοτικές παρατάξεις της μειοψηφίας;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο Πάνο για άλλη μια φορά...
    Δεν έχετε καταλάβει ότι η μειοψηφία είναι ανύπαρκτη???????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Το Καφενείο της Μεγαλόπολης , είναι πλέον σε νέα σελίδα

kafeneio-megalopolis.gr