Απάντηση στο υπόμνημα του κ.Ιωάννη Ασημακόπουλου ¨Δρόμος στο πουθενά¨
Από τον πρώην Πρόεδρο Τ.Δ. Άνω Καρυών , Καραγιάννη Γεώργιο.
Σε απάντηση δημοσιεύματος που φιλοξενήθηκε και στο ιστολόγιο σας , το οποίο υπογράφεται από τον κ. Ασημακόπουλο Ιωάννη , έχω να σας κάνω γνωστά τα εξής:
1. Ο δρόμος αυτός εξυπηρετεί τα χωριά όλα από την πρώην Αρχαία Λυκόσουρα με τον Δήμο Γόρτυνος, απόσταση από Άνω Καρυές έως Καρύταινα 9χλμ. σε σχέση με 35 χλμ. που ήταν μέχρι πρότινος.
Εξυπηρετούνται οι κτηνοτρόφοι της περιοχής στην διακίνηση αγαθών και εμπορευμάτων.
Σώθηκε η περιοχή από τις πυρκαγιές καθόσον και το 2000 και το 2007 η φωτιά πέρασε από την περιοχή του δρόμου , με μικρές πύρινες γλώσσες και κατέκαψε στην συνέχεια και στις 2 περιπτώσεις όλο το λεκανοπέδιο.
Είναι καθοριστικής σημασίας για την εφαρμογή του Παρράσσιου Πάρκου που ετοιμάζεται να πραγματοποιηθεί καθόσον ενώνει όλες τις δύσβατες περιοχές και αρχαιότητες του Λυκαίου Όρους: Κάστρο Αράκλοβο, ψιλός Αη Γιώργης , Κολοκοτρώνη σπηλιά, Αγία Καμάρα , με τα ερείπια του οικισμού Μποβέρχο, βυζαντινή εκκλησία Αγία Σωτήρα, ανάδειξη αρχαίων μονοπατιών προς Αρχαία Κρυτέα - Παράσιο Απόλλωνα και προς σημερινούς οικισμούς Άνω Καρυές - Καστανοχώρι - Ίσιωμα Καρυών.
2. Ο δρόμος αυτός είναι αντιπυρική ζώνη. Εάν υπήρχε το 2007 δεν θα έφτανε η φωτιά μέχρι τα Ορυχεία.
3. Επίσης μπορεί να φτιαχτεί και να λειτουργήσει η Αγία Σωτήρα. Για τον δρόμο αυτό από την θέση διάσελο έως την εκκλησία είχαν γίνει και παλαιότερες ενέργειες για την διάνοιξη του. Στοίχισε 600.000 δραχμές όπου με δωρεά 300.000 δραχμές από τον Κυριάκο Κωνστ. Καραγιάννη εις μνήμην των γονέων του και με συμμετοχή 300.000 δραχμών του Δήμου Γόρτυνος με δήμαρχο τον κ. Μιχόπουλο Κώστα , το είχα αναλάβει προσωπικά για να εκτελεστεί το έργο.
4. Επίσης ο δρόμος ενώνει και με την Αγία Καμάρα , εκκλησία ιστορικής σημασίας.
Ο δρόμος ολοκληρώθηκε ως εξής.
Επί Νομαρχίας κ. Γιαννόπουλου είχαν βγάλει κονδύλι 3.000.000 δραχμές με τον κ. Τζανετόπουλο Νομαρχιακό Σύμβουλο και τον αείμνηστο Τάσο Καλογερόπουλο έγινε διάνοιξη από την θέση Ριγανόραχη έως το εκκλησάκι Άγιος Δημήτριος, (εκκλησία που είχε φτιάξει ο παππούς μου) και την έφτιαξε πάλι από την αρχή ο θείος μου Κώστας Καραγιάννης , οποίος όταν βγήκα πρόεδρος μου μπόλιασε την ιδέα να γίνει αυτός ο δρόμος και φυσικά να περνάει από το χωριό και όχι περιφερειακά ως δεύτερη διέξοδος του χωριού Άνω Καρυές.
Έτσι έκανα ενέργειες από παντού , Ν0μαρχία - Δήμο για την ολοκλήρωση του έργου . Είχα βγάλει 55.000 ευρώ από την Νομαρχία και έγινε ένα κομμάτι από εκεί που είχε σταματήσει από το χωριό Άνω Καρυές προς το Κουρουνιού. Επίσης μετά την φωτιά του 2007 είχαν γίνει ενέργειες με τον Δήμαρχο Μεγαλόπολης κ.Παναγώτη Μπούρα για αντιπυρική ζώνη.
Αλλά μέσα σε όλα αυτά ο δρόμος δεν θα φτιαχνόταν ποτέ όπως τον κοστολογούσαν , παρ όλες τις υποσχέσεις που είχα από τη Νομαρχία. Αλλά είχα 2 καλούς φίλους , που και αυτοί αγάπησαν αυτό το έργο όπως εγώ και ο θείος μου , έργο κοινής ωφέλειας και όχι ατομικών συμφερόντων , τον κ. Παναγιώτη Μπούρα και τον Κανέλλο Δράκο αντιδήμαρχο Μεγαλόπολης, που συνεργάστηκαν με την ΔΕΗ , Γ.Δ.Ο. και Λ.Κ.Μ. , με ανθρώπους με όραμα με ανοιχτά μυαλά και έφτιαξαν αυτό τον δρόμο , βραχώδης 100% με πολύ λίγα χρήματα της τάξης των 80.000 από 500.000 ευρώ τουλάχιστον, που είχε κοστολογηθεί προχείρως από Υπηρεσίες της Νομαρχίας. Και χάρη στην αξιόλογη προσπάθεια των 2 χειριστών που με κίνδυνο της ζωής τους έφεραν αυτό το αποτέλεσμα , τον κ. Ανδρέα Μαντζιώρη και Χρήστο Χριστοφίλη , τους ευχαριστώ όλους έγινε το όραμα πραγματικότητα.
Τέτοια έργα πρέπει να τα επικροτούμε και όχι να τα σαμποτάρουμε.
Αισθάνομαι την ανάγκη για την συμβολή τους στην πραγματοποίηση αυτού του έργου να ευχαριστήσω ως ελάχιστη έκφραση της ευγνωμοσύνης μου τους κ.κ.
Παναγιώτη Μπούρα - Δήμαρχο Μεγαλόπολης
Νικολακάκο Παναγιώτη - Γεν. Διευθυντή Ορυχείων ΔΕΗ
Κουστέρη Παναγιώτη - Διευθ. Λ.Κ.Μ. ΔΕΗ
Καβουρίνο Χρήστο - Βοηθό Διευθ. Λ.Κ.Μ. ΔΕΗ
Δράκο Κανέλλο - Αντιδήμαρχο Μεγαλόπολης
Διαβάστε το κείμενο του κ. Ασημακόπουλου εδώ
Δεν έχω πρόθεση να αμφισβητήσω τις άοκνες προσπάθειες του τέως προέδρου της τοπικής κοινότητας άνω Καρυών, για το καλό του χωριού του, ούτε την ανιδιοτελή προσφορά των συγχωριανών του, όμως ας μου επιτρέψει να κάνω κάποιες παρατηρήσεις:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ο δρόμος, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, είναι επικίνδυνος και σχεδόν αδιάβατος. Το «σχεδόν» γιατί θα μπορούσαν ίσως να περάσουν κάποια ειδικά οχήματα για ορεινές διαδρομές. Όχι όμως κοινά αυτοκίνητα και κυρίως αυτοκίνητα με φορτίο, όπως ισχυρίζεται ο κ. πρόεδρος.
2. Τέτοιου είδους ορεινοί δρόμοι χρειάζονται συνεχή φροντίδα και συντήρηση, πράγμα που φυσικά δεν γίνεται. Έτσι με την πρώτη νεροποντή αχρηστεύονται, λόγω έλλειψης τεχνικών, πρόχειρης κατασκευής, αλλά και των μεγάλων κλίσεων του εδάφους που επιτείνουν τη διάβρωση καθιστώντας τους αδιάβατους.
3. Ως αντιπυρική ζώνη η προσφορά ενός δρόμου πλάτους τεσσάρων μέτρων αμφισβητείται, αφού έχουμε δει την φωτιά να υπερπηδά ζώνες πολλών δεκάδων μέτρων.
4. Το πλέγμα αυτό των δρόμων στη συγκεκριμένη περιοχή του Λυκαίου όρους έγινε χωρίς να είναι ενταγμένος σε κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα έργων ανάπτυξης της περιοχής και ειδικά των αρχαιοτήτων και του λεγόμενου «Παράσσιου Πάρκου». Το λέω με βεβαιότητα γιατί η εφορεία αρχαιοτήτων Αρκαδίας ήταν σε πλήρη άγνοια, ειδοποιήθηκε από μένα και έσπευσε για να μη γίνουν καταστροφές από τη μπουλντόζα στην περιοχή της αρχαίας Κρητέας.
5. Το ότι το πλέγμα αυτών των δρόμων οδηγεί σε αρχαιότητες και σε μνημεία του Λυκαίου όρους που μέχρι τώρα ήταν απρόσιτα, αυτό δεν είναι κατ ανάγκη καλό. Τα γύρω χωριά έχουν ερημώσει και αν δεν υπάρχει ένας υποτυπώδης έλεγχος, τότε οι αρχαιότητες θα είναι έρμαια των αρχαιοκαπήλων.
6. Τέλος θα ήθελα να σημειώσω, κι ας γίνω κακός, πως κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσει αυτό το βιολί και ο καθένας να κάνει ότι «οραματίζεται» και ότι κατεβάζει η κούτρα του. Αυτό γιατί, αν όχι όλες, τις περισσότερες φορές αυτό που γίνεται είναι λάθος και αντί για καλό κάνει κακό…
ΙΩΑΝΝΗΣ Γ, ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ