Αναδημοσιεύω ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο από το ArcadiaPortal , το οποίο μου άρεσε πολύ και πιστεύω ότι πρέπει να το διαβάσουμε όλοι εδώ στην Μεγαλόπολη , αφού και στην περιοχή μας όλα όσα περιγράφονται βρίσκουν πολλούς ανάμεσα μας να τους αφορά!
...................................................
Πόσο επίκαιρη είναι η κοινωνιολογική άποψη για «την τεράστια κοινωνική σημασία των βλακών εν τω συγχρόνω βίω»;
Παρατηρώντας αυτά που συμβαίνουν στην πατρίδα μας, η σκέψη μου συνειρμικά πήγε σε ένα βιβλίο που είχα διαβάσει πριν από πολύ καιρό και με είχε εντυπωσιάσει. Πρόκειται για το δοκίμιο του αειμνήστου Ευάγγελου Λεμπέση με τίτλο: «Η τεραστία κοινωνική σημασία των βλακών εν τω συγχρόνω βίω». Πρώτη δημοσίευση στην Εφημερίδα των Ελλήνων Νομικών το 1941. Ο συγγραφέας όχι μόνο απεδείχθη να είναι προφητικός αλλά παραμένει επίκαιρος με όλα όσα έγραψε περί «βλακοκρατίας». Συγχρόνως μας δίνει ένα εργαλείο σκέψης για να ερμηνεύσουμε την ανθρώπινη συμπεριφορά και τα δυσμενή αποτελέσματά της σε όλο το βάθος και σε όλη την έκταση της πυραμίδας της κοινωνικής ιεραρχίας, τηρουμένων πάντοτε των αναλογιών και των ιδιαιτεροτήτων κάθε περίπτωσης.Πόσο επίκαιρη είναι η κοινωνιολογική άποψη για «την τεράστια κοινωνική σημασία των βλακών εν τω συγχρόνω βίω»;
Ο Ευάγγελος Λεμπέσης δεν ήταν τυχαίος άνθρωπος. Επρόκειτο για μια πολυσχιδή προσωπικότητα με τεράστια παιδεία. Ένα κοφτερό μυαλό, ένα ανήσυχο και ασυμβίβαστο πνεύμα. Ήταν ένας μεγάλος και πρωτοπόρος διανοητής απαράμιλλης αξίας. Είχε το θάρρος της γνώμης και το κύρος να διατυπώνει τις απόψεις του επώνυμα. Όχι με τις αμοραλιστικές πρακτικές που συναντά κανείς στα κακόβουλα «anonymous μηνύματα» που κατακλύζουν σήμερα τα social media networks στον κυβερνοχώρο και στη μπλογκόσφαιρα. Από πολιτικής απόψεως ο Λεμπέσης δεν ήταν «επαναστάτης του γλυκού νερού ή μετά Χριστόν προφήτης». Ο Λεμπέσης χαρακτηρίζεται ως ένα από τα πιο ριζοσπαστικά πνεύματα της Δεξιάς κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου και κατά πολλούς ως «ο Αριστερός της Δεξιάς». Στην ουσία είναι ένας εκφραστής του «μορφωμένου, έντιμου, πατριωτικού και άξιου» τμήματος του Αστικού Κόσμου σύμφωνα με τις ερμηνείες που δίνει η Κοινωνιολογία και η Πολιτική Επιστήμη για το ζήτημα (ιδιαίτερα για την Ευρωπαϊκή Αστική τάξη).
Στον περιορισμένο χώρο που εκτείνεται το άρθρο, παρουσιάζουμε συνοπτικά τη Λεμπεσιακή θεωρία. Σε ελεύθερη μετάφραση του δοκιμίου το οποίο είναι γραμμένο στην καθαρεύουσα, περιοριζόμαστε στα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του έργου που είναι τα ακόλουθα:
1. Οι βλάκες κατατάσσονται σε δυο ομάδες: στους εκ γενετής βλάκες που είναι οι λιγότερο επικίνδυνοι και στους αποβλακωμένους όπως θα έλεγε και ο πατέρας του γένους Αδαμάντιος Κοραής. Ο Λεμπέσης δεν ασχολείται με τους γεννημένους βλάκες ούτε με τους φτωχούς και τους μικροαστούς αποβλακωμένους. Κρίνει τους πλούσιους αποβλακωμένους των επονομαζομένων ελίτ. Δηλαδή, περιορίζεται στους αποβλακωμένους των κοινωνικών, επιχειρηματικών, επαγγελματικών, οικονομικών, πολιτικών, κ.λπ. ελίτ.
2. Αποβλακωμένοι είναι όσοι βολεύονται μέσα στην ισοπεδωτική μετριότητα, στον κομφορμισμό, στο μιθριδατισμό, στον αβδηριτισμό, στον καθωσπρεπισμό, στον παρασιτισμό, στον κορπορατισμό και στην ασημαντότητα. Τέτοιοι βλάκες, ένεκα αναξιοκρατίας, νεποτισμού, παρεϊσμού, κομματικοκρατίας, πελατειακών σχέσεων και ραγιάδικης δουλοπρέπειας μπορεί να κατέχουν σπουδαίες θέσεις στην κοινωνία. Συνήθως είναι «αγράμματοι» (με τη lato sensu προσέγγιση του όρου).
3. Αφού πρόκειται για βλάκες τότε πως δικαιολογείται ότι αυτοί καταφέρνουν να αναρριχηθούν σε διάφορες θέσεις; Τούτο ερμηνεύεται με την ομαδοποίηση, τη συσπείρωση και τη συνεργασία των βλακών εναντίον των ευφυών, των άξιων, των μορφωμένων και των ικανών. Δέκα βλάκες συνασπίζονται εναντίον ενός ευφυούς. Πρόκειται για τη δημιουργία κλικών, φατριών, lobby, καμαριλών, clan, κ.λπ. των βλακών εναντίον της πιο ολιγάριθμης δύναμης των ευφυών. Αν χρειαστεί επιστρατεύουν και τους φτωχούς βλάκες που εξαγοράζονται έναντι πινακίου φακής για λειτουργήσουν ως «πραίτορες» των πλουσίων βλακών με στόχο την εξολόθρευση των ευφυών αντιπάλων.
4. Η συνασπισμένη αγέλη πολλών βλακών μπορεί να αντλήσει μεγάλη δύναμη και να διαταράξει το κοινωνικο-πολιτικό, παραγωγικό, οικονομικό και πολιτιστικό εποικοδόμημα.
5. Στον εσωστρεφή και περιχαρακωμένο συνασπισμό των βλακών συγκροτείται ηγετική ομάδα κορυφής. Είναι η ηγετική ελίτ της βλακοκρατίας, των res και της ιδιωτίας (ιδιώτης στην Αρχαιοελληνική είναι ο idiot, δηλαδή ο βλάκας στην Αγγλική γλώσσα). Ο κάθε βλάξ που θα προωθηθεί στην κορυφή θα σύρει πίσω του μόνον πρόσωπα κατώτερα του, δηλαδή ακόμα πιο βλάκες και πιο ανίκανους απ’ αυτόν. Πρόκειται για το προτσές της κάθετα ιεραρχημένης «βλακοποίησης».
6. Οι βλάκες, ως οιονεί μανταμ-σουσούδες, έχουν μια ακατανίκητη τάση για αγελαίες εμφανίσεις (κοσμικές comme ils faut συγκεντρώσεις, πανηγύρια, event δημοσιότητας, trash και banal causerie τρεφόμενη εκ των περιεχομένων των εφημερίδων, της TV, των ραδιόφωνων, της μόδας, κ.λπ.). Κουβαλούν το κόμπλεξ να εμφανίζονται ως η crème de la crème της κοινωνίας και το enfant gâté της αξιοσύνης. Οι πιο πολλοί, εκτός από αγράμματοι, είναι και «μουγκοθόδωροι». Άλλοι παριστάνουν τους opinion leader εκφράζοντας ευχολόγια, αερολογίες, φληναφήματα και στερεότυπες κενολογίες.
7. Οι βλάκες, ένεκα του συμπλέγματος του wannabe celebrity, τρελαίνονται για διακρίσεις που είναι κίβδηλες και ψευδεπίγραφες ή παρωχημένες ή αμελητέας αξίας. Το βιογραφικό και, κυρίως, η biodata που διαθέτουν είναι χαμηλού επίπεδου. Εννοείται το αυτονόητο. Με αξιολογήσεις που γίνονται με κριτήρια, με τεστ, με δοκιμασίες καθώς και με ελέγχους της γνησιότητας των πιστοποιητικών σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Επιστήμης της Διαχείρισης των Ανθρωπίνων Πόρων. (Περί αυτού θα επανέλθουμε σε επόμενο άρθρο με πολλά case studies).
8. Οι βλάκες προσπαθούν μέσω προπαγάνδας να παρουσιάσουν στο ευρύ κοινό τις αποτυχημένες πράξεις τους ως σπουδαίες και ηρωικές προσπάθειες, εγχειρήματα υψηλής προστιθέμενης αξίας, εργασίες μεγάλης επιστημοσύνης, προϊόντα εργασιομανίας και υψιπετή έργα.
6. Το μίσος, ο φθόνος, η ζήλια, το σύνδρομο κατωτερότητας και ο φόβος που προκαλεί ένας έξυπνος με την εμφάνισή του, δημιουργεί στο βλάκα συμπλέγματα που τον αναγκάζουν να κινητοποιεί τον αμυντικό μηχανισμό της κλίκας των βλακών. Με κάθε τρόπο οι βλάκες προσπαθούν να αποβάλουν το ευφυή από την τάξη τους διατηρώντας την ομάδα αδιατάρακτη και αμόλυντη από κάθε έξυπνο άνθρωπο που τον φοβούνται ως «ωρολογιακή βόμβα» η οποία εν ευθέτω χρόνω θα καταστρέψει την καμαρίλα τους.
9. Οι βλάκες είναι ανθρωπόμορφα res σε κατάσταση μόνιμου πανικού και άγχους. Για να περισώσουν το status που έχουν ή για να αποκτήσουν κάποια θέση στην πυραμίδα της βλακοκρατίας, αμύνονται από ένστικτο ασκώντας ανέντιμες πράξεις. Ο βλάξ αδυνατεί να καταφύγει σε έντιμα μέσα για να πετύχει το σκοπό του. Καταφεύγει σε ραδιουργίες, συκοφαντίες, unfair πράξεις, δολοπλοκίες, below the belt κτυπήματα, οσφυοκαμψίες, κολακείες, παραπληροφόρηση, αφορισμούς, κοινωνικούς αυτοματισμούς, λαϊκισμούς, κ.λπ.
10. Η βλακεία (ανθρωπολογικό/βιολογικό γεγονός) αντιβαίνει την ηθική (κοινωνικό/φιλοσοφικό γεγονός). Από τη φύση του ο βλάκας δεν μπορεί να είναι ηθικός, καλλιεργημένος και έντιμος.
11. Ενώ η συνεννόηση μεταξύ ηλιθίων είναι δυνατή, η συνεννόηση μεταξύ ηλιθίων και ευφυών είναι αδύνατη.
12. Η βλακεία δεν έχει ταξική καταγωγή. Όμως οι «πλούσιοι βλάκες» είναι μυριάκις πιο επικίνδυνοι από τους φτωχούς και ταπεινής καταγωγής βλάκες. Ένας «ευπρεπής βλάξ», παραμένει ασύδοτος και άπληστος από μικρός. Έχει ταξική ασυλία που δεν την έχει ο φτωχός από νήπιο βλάξ και είναι επικίνδυνος γιατί μπορεί να αναρριχηθεί αναξιοκρατικά σε υψηλά αξιώματα.
Με αυτά τα λίγα στοιχεία από τα πολλά που υπάρχουν στο δοκίμιο του Λεμπέση δίνεται κοινωνιολογικά μια ερμηνεία που απαντά στο ερώτημα του γιατί βρισκόμαστε στη σημερινή κατάσταση. Βέβαια, όπως συμβαίνει με όλες τις κοινωνιολογικές θεωρίες, η Λεμπεσιακή θεώρηση τελεί mutatis mutandis υπό διερεύνηση, οριοθέτηση και κριτική αξιολόγηση. Πλην όμως, διαθέτει ισχυρά τεκμήρια επαλήθευσης της ανθρωπογεωγραφίας της βλακοκρατίας. Ο Λεμπέσης εστιάζεται σε μια συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα και διαστρωμάτωση των βλακών. Υπάρχει όμως και η ηλιθιότητα της μεγάλης μάζας. Αυτή περιγράφεται με οξυδέρκεια στο βιβλίο του Ιταλού ιστορικού Carlo Cipolla με τίτλο «Οι βασικοί νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας» για το οποίο θα επανέλθουμε σε επόμενο άρθρο.
Αναφορές:
Ανάλογα άρθρα μας στις Αρκαδικές Ειδήσεις (22/11/2011) και στην Ελευθερία της Μεσσηνίας (19-20/11/2011).
Κωνσταντίνος Γαλιώτος
Πολ.Μηχ. Ε.Μ.Π., M.Sc. Περιφερειακή Πολιτική U.K.
Ο Κωνσταντίνος Γαλιώτος είναι Πολιτικός Μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1976) και έχει Master of Science από το Πανεπιστήμιο του Birmingham, U.K. (1979). Είναι έφεδρος ανθυπολοχαγός του Όπλου του Μηχανικού με ειδική εκπαίδευση στη Σχολή Πολέμου. Έχει διατελέσει Σύμβουλος του Υπουργείου Ανάπτυξης (2 φορές), του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, της Γ.Γ. της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών, Επιστημονικός Συνεργάτης του Δήμου Τρίπολης και σήμερα είναι Ειδικός Σύμβουλος Περιφερειακής Πολιτικής και Ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Ως ειδικός εμπειρογνώμονας του Υπουργείου Εξωτερικών, συμμετείχε σε διμερείς ναυτιλιακές συμφωνίες μεταξύ Ελλάδας και Κίνας στο Πεκίνο και στη Σαγκάη (1996). Έχει εκπονήσει μελέτες, έρευνες, καταγραφές, πραγματογνωμοσύνες και άλλες συναφείς επιστημονικές εργασίες σε πολλά πεδία εξειδίκευσης: 1. Επιστήμη Πολιτικού (μελέτες, επιβλέψεις) 2. Σεισμομηχανική, Εδαφομηχανική, Έλεγχος Ποιότητας, Θεμελιώσεις 3. Περιβάλλοντος και Ενεργείας (Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις, Διαχείριση Αποβλήτων, Ανακύκληση, ΑΠΕ) 4. Ευρωπαϊκών Πολιτικών και Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων 5. Περιφερειακής Πολιτικής και Ανάπτυξης (Στρατηγικός Σχεδιασμός, Επιχειρησιακός Προγραμματισμός, Ειδικά Αναπτυξιακά Σχέδια) 6. Οικονομοτεχνικές Μελέτες, SWOT και PEST αναλύσεις, Μελέτες Δημοσιότητας, Μελέτες Διοίκησης και Οργάνωσης ΟΤΑ, Επιχειρηματικά και Επιχειρησιακά Σχέδια για επενδύσεις, Στατιστικές Έρευνες, Μελέτες Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Μελέτες Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής, Ποντοπόρου Εμπορικής Ναυτιλίας, Λιμενικών Υποδομών, Μεταφορών, Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, Πολιτισμού και Τουρισμού 7. Αξιολόγηση και Επιλογή Προσωπικού για ΔΕΚΟ, Τράπεζες και Μεγάλες Ελληνικές και Πολυεθνικές Επιχειρήσεις. Έχει πραγματοποιήσει ομιλίες και εισηγήσεις σε fora, ΜΜΕ, ημερίδες και σεμινάρια και έχει δημοσιεύσει άρθρα με ποικίλη θεματολογία. Έχει συγγραφική δράση με πολυάριθμες Μονογραφίες για εξειδικευμένα θέματα, Ενημερωτικά Δελτία και Ειδικές Εκδόσεις.
Από το ArcadiaPortal
ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΠΟΛΥΑΡΕΣΗ ΘΑ ΠΩ ΟΤΙ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΣ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΩ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ. ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ ΤΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΟΥ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΡΟΟΡΙΖΕ ΓΙΑ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ (ΔΙΚΑΙΑ Η ΑΔΙΚΑ )ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΙΝΑΣ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΧΡΗΣΗ.ΟΣΟ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΠΕΡΝΟΥΣΕ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΣΚΕΨΗ Κ.Τ.Λ.
ΗΡΘΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΩΝ ΒΡΟΧΩΝ ΚΑΙ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΙΣΙΝΑ.ΜΙΑ ΠΙΣΙΝΑ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΕΓΚΥΜΩΝΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΡΩΝ ΕΦΕΡΕ ΤΗΝ ΠΛΗΜΜΥΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΠΛΑΝΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ.
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΘΛΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ (ΚΑΙ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ **************** ) ΑΠΟΡΟΦΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕ ΤΟ ΚΑΚΟ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΝΑ ΑΠΟΣΤΡΑΓΓΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΝΕΡΑ ΑΠΟ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ.
ΑΛΛΑ ΦΕΥ ΤΙ ΔΥΣΤΥΧΙΑ Ο ΧΩΡΟΣ ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΚΑΙ Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΠΑΡΕΜΕΝΑΝ ΓΙΑ ΜΕΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ. ΚΑΙ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ (ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΤΕΛΛΑΣ ) ΠΑΡΕΜΕΝΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ.ΙΣΩΣ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΡΟΖ ΜΟΚΕΤΑ ΝΑ ΗΘΕΛΑΝ ΠΛΥΣΙΜΟ! ΜΕΤΑ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΟΚΤΩ ΗΜΕΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ Ο ****** ΝΑ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΤΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΜΟΚΕΤΑ.
ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΜΟΚΕΤΑ ΑΠΛΩΘΗΚΕ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΗΣ ΕΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΘΑΥΜΑΣΜΟ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ .ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΑΘΗΚΕ ΑΤΥΧΟΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΚΑΙΡΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΤΟΥ ΠΑΙΞΕΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.ΑΡΧΙΣΑΝ ΠΑΛΙ ΟΙ ΒΡΟΧΕΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΔΥΣΚΟΛΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΤΕΓΝΩΜΑΤΟΣ………
ΕΔΩ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΘΑ ΓΡΑΨΩ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΒΛΑΚΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΑ.
ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΜΗΝΕΣ ΑΝΑΤΕΘΗΚΕ ΜΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΑΠΑΣΤΡΑΓΓΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΙΣΙΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΠΟΣΟ…. ….ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΔΕ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΑΡΑΔΟΞΟΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΤΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ (ΣΩΛΗΝΕΣ –ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ Κ.Τ.Λ. )ΘΑ ΤΑ ΕΔΙΝΕ Ο ΔΗΜΟΣ. ΤΟ ΕΡΓΟ ΛΟΙΠΟΝ ΑΡΧΙΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΔΟΥΛΕΨΑΝ ΗΤΑΝ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ (ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ) .ΗΤΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ Ο ΚΥΡ ****** (ΓΝΩΣΤΟΣ )ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΤΩΤΑΚΟ ΤΟΥ.ΜΗ ΜΕ ΡΩΤΗΣΕΤΕ ΑΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΛΗΡΩΘΗΚΕ -ΑΝ ΠΑΡΑΔΩΘΗΚΕ -ΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ.
ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΜΩΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΟΤΙ Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΤΟΥ (ΤΗΣ ΣΤΕΛΛΑΣ )ΠΛΗΜΜΥΡΗΣΕ Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΠΑΘΕ ΖΗΜΕΙΑ Η ΠΙΣΙΝΑ ΕΞΑΚΟΘΟΥΘΕΙ ΝΑ ΕΓΚΥΜΩΝΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΚΑΙ Η ΡΟΖ ΜΟΚΕΤΑ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ ΞΕΦΤΙΛΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΕΝΟΙΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΕΝΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ.
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΙΜΩΡΗΣΗ ΤΟΝ ….. ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΕΙ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΑΔΡΑΝΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΑΝΤΙ ΚΑΙ ΑΙΩΝΙΑ ΒΛΑΚΕΙΑ……..
Εισε πολυ κακος και ενας απο αυτους τους λιγους που κανουν μονο κριτικη κακοβουλη. Και ασεβης και..... δεν χρειαζεται να το ολοκληρωσω ο κοσμος καταλαβαινει. Αλλα αν δεν επετρεπαν αυτοι που εχουν τα ΜΠΛΟΚ να γραφουν ανωνυμα θα εβλεπα αν εγραφες αυτα που γραφεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήkala ta les 8/2/ ala einai psemata ta parapano i eisai sto kolpo?
ΑπάντησηΔιαγραφήαντε να δης μονο σου και ρωτα καποιον απο τους υπευθυνους αν δεν εισε κι εσυ ενας απο αυτους
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ορθογραφία και συντακτικό βλέπω σκίζουν οι συμπολίτες μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ρίξει μια ματιά κανείς, μόνο στους κάδους ανακύκλωσης της Μεγαλόπολης θα καταλάβει τι καπνό φουμάρουν οι Μεγαλοπολίτες. Όλο μαγκιά, εξυπνάδες, κουτοπονηριά, κριτική και πολύ, μα πολύ όμως, ατομισμός. Μεγαλόπολη, η μικρογραφία της Ελλάδας, όποιος ζήσει και μελετήσει τους κατοίκους της θα καταλάβει και γιατί η Ελλάδα είναι σήμερα σε αυτά τα χάλια.
Ο Πάνος καλά έκανε και έβαλε αυτό το άρθρο εδώ αλλά από όσους το διαβάσουν λίγοι νομίζω είναι αυτοί που θα το καταλάβουν.