ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΧΡΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ


Παρακαλώ για την δημοσίευση της  απάντησης στην από 13/11/2012 ανάρτηση σας σχετικά με  «ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΤΗΝ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΕΚΤΕΣ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ!!»

(Βλέπετε σχετική ανάρτηση  http://kafeneio-megalopolis.blogspot.gr/2012/11/blog-post_901.html)

Με αφορμή την ανάρτηση που έγινε στο ιστολόγιο σας σχετικά με την λειτουργία της Τηλεθέρμανσης των αιτημάτων πολιτών για διακανονισμούς έχω να απαντήσω τα εξής αν και θεωρώ ότι θα έπρεπε όπως σας έχουμε επισημάνει  και στο παρελθόν για παλαιότερες αναρτήσεις σας , ότι πρωτίστως θα έπρεπε να ενημερώνεστε από την υπηρεσία της Τηλεθέρμανσης για τα όποια προβλήματα προκύπτουν σε σχέση με την λειτουργία – διαχείριση του συστήματος αν θέλετε να ενημερώνετε υπεύθυνα και αντικειμενικά τους συμπολίτες μας .

Άκουσον: οι υπάλληλοι της Τηλεθέρμανσης ανταπεξέρχονται άριστα στις υποχρεώσεις τους, παρόλο το πολύπλευρο και ογκώδες αντικείμενο εργασιών που τους ανατίθενται, και ανατρέξτε δια του λόγου του αληθές σε άλλες παρεμφερείς επιχειρήσεις και δείτε το απασχολούμενο προσωπικό και τον κύκλο εργασιών του.
ΑΛΗΘΕΙΑ δεν αναρωτήθηκε κανείς από εσάς πως αυτή η επιχείρηση με αυτό το προσωπικό λειτουργεί τόσα χρόνια(που όπως λέει σχόλιο ανωνύμου αναγνώστη σας, να αλλάξει μπλουζάκια ή αν ξέρει να δίνει ρέστα),και προ τριών  ετών δεν υπήρχε ούτε αυτό, με δυο υπαλλήλους λειτουργούσε η επιχείρηση και κάλυπτε όλες τις αρμοδιότητες που τις είχαν ανατεθεί (ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ όλων των δήμων του λεκανοπεδίου, εκτέλεση έργων, Τηλεθέρμανση κατασκευή ,λειτουργία, χρηματοδοτήσεις, διαχείριση κ.α).

Η επιχείρηση λειτούργησε και λειτουργεί άψογα στις υποχρεώσεις της, ελλείψει πολλές φορές εφαρμογής καθορισμένου θεσμικού πλαισίου  και λανθασμένων πολιτικών αποφάσεων, όπως αποδείχτηκε και στη πράξη, και λειτουργούσε πολλές φορές κάτω από το κλίμα πολιτικών αντιπαραθέσεων και προσωπικών συμφερόντων  χωρίς καμία υποστήριξη.

Σχετικά με το θέμα των αιτημάτων πολιτών για διακανονισμούς είναι μεγάλη ανακρίβεια ότι δεν δεχόμαστε τα χρήματα τα οποία φέρνουν ΓΙΑΤΙ:
ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΟΛΙΤΕΣ Έχουν ειδοποιηθεί κατ΄επανάληψη  με επιστολές μας να τακτοποιήσουν  ληξιπρόθεσμες οφειλές τους από τέλη σύνδεσης-λογαριασμούς κατανάλωσης-διακανονισμούς,  εξαντλώντας όλα τα περιθώρια.
Μετά την λήξη της χειμερινής περιόδου 2012 τον Μάιο στάλθηκε εκ νέου συστημένη επιστολή για την τακτοποίηση των οφειλών τους έως τέλος Σεπτεμβρίου σε αντίθετη περίπτωση θα ακολουθούσε διακοπή κάτι που ήδη θα έπρεπε να είχε γίνει βάσει του άρθρου 13 της σύμβασης καταναλωτή και του κανονισμού Τ/θ. Ωστόσο αδιαφόρησαν πλήρως και μερικοί δεν παρέλαβαν ούτε το συστημένο, και μόνο όταν άρχισαν οι διακοπές παροχής της θερμικής ενέργειας εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους με σωρεία αιτήσεων αδιαφορώντας πλήρως για τις αποφάσεις του Δ.Σ και των κανονισμών της επιχείρησης και της
ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, όπου τους ενημερώναμε ότι λειτουργεί η επιχείρηση και οφείλομε να τηρούμε .
(Αποτέλεσμα πολλές φορές να δεχόμαστε επιθέσεις προσωπικές με απαράδεκτη φρασεολογία όπως :θα μας καραμπινιάσουν, θα μας γυρίσουν τα γραφεία κ.οκ.
Κρατάμε ημερολόγιο υπηρεσιών μπορείτε να ενημερωθείτε αν θέλετε, και το μόνο σίγουρο είναι δεν ξέρω αν αλλάζομε μπλουζάκια αλλά ηρεμιστικά χρειάζεται
πολλές φορές να παίρνομε και σε καθημερινή βάση). Εν παραλλήλω δεχόμαστε και τα καθημερινά παράπονα των πολιτών που συνεπείς στις υποχρεώσεις τους απαιτούσαν και δικαίως ,την διακοπή αυτών που δεν πληρώνουν και που προκλητικά γυρνούν στα καφενεία της πόλης προτάσσοντας την πρακτική τους δεν πληρώνω και τι θα μου κάνουν.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι οι πολίτες οι οποίοι πληρώνουν είναι χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι στην πλειοψηφία τους.

Αναλύοντας τα ανωτέρω, κάθε επιχείρηση για να λειτουργήσει πόσο μάλλον μια δημοτική επιχείρηση, χρειάζεται κανόνες και θεσμικό πλαίσιο αντικειμενικά αποδεκτό απ΄όλους τους πολίτες , οι οποίοι βασίζονται στο ισχύον νομικό πλαίσιο, στους ανωτέρω κανόνες ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ  και αποσκοπούν στην εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης χωρίς να την ζημιώνουν, αξίζει να τονίσω εδώ ότι παθητικές ανώνυμες εταιρείες των ΟΤΑ παθητικές κατά τρία συνεχή έτη κλείνουν αυτοδίκαια. Στα πλαίσια αυτά το Δ.Σ. σε συνεδρίαση του στις 10 Μαΐου και εφόσον εξέτασε όλη την κατάσταση όπως είχε διαμορφωθεί λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ληξιπρόθεσμα χρέη από διακανονισμούς δόσεων - τέλη σύνδεσης-λογαριασμούς κατανάλωσης  προηγουμένων ετών είχαν ανέλθει στο ποσό των τριακοσίων χιλιάδων ευρώ πάνω από τις μισές ετήσιες εισπράξεις της επιχείρησης, καθώς και την συνέπεια των υπολοίπων καταναλωτών οι οποίοι αποπληρώνουν εγκαίρως και αδιαμαρτύρητα τις οφειλές τους για αυτά που έχουν καταναλώσει  . Η πλειοψηφία των ανωτέρω καταναλωτών δεν είχε εξοφλήσει κανένα λογαριασμό κατανάλωσης ,από την αρχή της λειτουργίας έως σήμερα , άλλοι προέβαιναν σε διακανονισμούς και μετά εξαφανίζονταν, άλλοι  ζητούσαν με νέα αίτησης τους να διακανονιστεί ο διακανονισμός τους, κ.ο.κ

Ως εκ τούτου στα πλαίσια της ισονομίας και της ίσης μεταχείρισης πολιτών το Δ.Σ. έλαβε απόφαση για διακοπή της παροχής της θερμικής ενέργειας σε καταναλωτές που οφείλουν πάνω από εξακόσια ευρώ ανά διαμέρισμα ,και σχετικά με τους διακανονισμούς ,ο καταναλωτής πριν την λήξη του λογαριασμού θα πρέπει να υποβάλλει αίτηση διακανονισμού καταβάλλοντας προκαταβολή και δύο ισόποσες μηνιαίες δόσεις ,που θα πρέπει να έχουν εξοφληθεί πριν την έναρξη της νέας περιόδου. Σε κάθε άλλη περίπτωση εφαρμόζεται ο κανονισμός λειτουργίας της Τ/θ που όλοι γνωρίζουν γιατί αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σύμβασης καταναλωτή.

Η κάθε απόφαση λαμβάνεται για να λύσει προβλήματα της λειτουργίας της επιχεί-ρησης βάσει των απαιτήσεων και των αναγκών της, με σκοπό την βιωσιμότητα της και την εύρυθμη  λειτουργία για όλους.
 Η επιχείρηση τηλεθέρμανσης παρέχει υπηρεσίες με βάσει πάντα τις δυνατότητες της, δεν χρηματοδοτείτε ,και δεν επιχορηγήθηκε ποτέ, βασίζεται μόνο στα έσοδά της για να διαμορφώσει τα έξοδα της .

Τίθεται λοιπόν το εύλογο ερώτημα βάσει ποιών εσόδων θα προγραμματίσομε τα έξοδα της λειτουργίας της Τ/Θ που αφορούν σε κόστος πληρωμής εργολάβων, κόστος αγοράς θερμικής ενέργειας από ΔΕΗ, κόστος ανταλλακτικών ,κόστος συντήρησης εγκαταστάσεων κ.ο.κ
Και δεδομένου ότι έχει το μικρότερο δυνατό λειτουργικό-διοικητικό κόστος  αξίζει να σημειώσομε ότι το ύψος των  μικτών αποδοχών προσωπικού Τ/θ είναι έξι χιλιάδες ευρώ ανά μήνα.  Πως λοιπόν θα αποπληρωθούν οι δαπάνες για να λειτουργήσει η Τ/θ , με διακανονισμούς ανεξέλεγκτους  και ανεξόφλητους λογαριασμούς;

Έως πότε θα πληρώνουν οι ολίγοι για να θερμαίνονται οι προκλητικά ασυνεπείς, οδηγώντας την επιχείρηση στο κλείσιμο της , και στην παύση της παροχής των υπηρεσιών της .
Κατά συνέπεια οι όποιοι διακανονισμοί θα πρέπει να γίνονται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων αδυναμίας που θα εξετάζονται κατά περίπτωση και όπου πραγματικά υπάρχει ανάγκη , όπως εισοδηματικά κριτήρια, προστατευόμενα μέλη, και άλλα, σαφώς θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένη διάρκεια και πάντα πριν την έναρξη της νέας περιόδου ώστε να μπορούμε να εφαρμόσουμε τον κανονισμό της Τ/θ και να προβαίνομε σε διακοπές και όχι να συνεχίσομε να παρέχομε ενέργεια σε καταναλωτές που δεν έχουν αποπληρώσει την κατανάλωση προηγουμένων ετών.

Όσον αφορά την λογιστική – ταμειακή διαχείριση των διακανονισμών και ανεξόφλητων λογαριασμών, πέρα από το τυπικό της διαδικασίας ,όπου απαιτείται συγκεκριμένος αριθμός υπαλλήλων να ασχολείται μόνο μ΄αυτό,  διότι κάθε λογαριασμός διακανονίζετε ξεχωριστά, φαντασθείτε διακανονισμούς σε λογαριασμούς δυο και τριών ετών  κάθε καταναλωτή, δημιουργείται μια ανεξέλεγκτη κατάσταση, και ερωτώ γιατί η επιχείρηση πρέπει να υποστεί αυτό το κόστος και αυτή την διαδικασία ,είναι το ταμείο κάποιων πολιτών  ;

Πέραν όλων των ανωτέρω, το πρόβλημα που δημιουργείται και καλλιεργείται είναι τεράστιο διότι η επιχείρηση όταν εκδίδει λογαριασμούς θα πρέπει  εντός προθεσμίας ενός μηνός να καταβάλλει το σύνολο του ΦΠΑ των εκδιδόμενων λογ/σμων και του αναλογούντος φόρου αυτών.
Τίθεται το ερώτημα πως αποπληρώνονται αυτές οι δαπάνες εφόσον δεν έχουν εισπραχθεί;
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω δεν χρειάζεται να απαντήσω σε πολίτες που ρωτούν γιατί δεν κάνομε επεκτάσεις, και γιατί δεν παρέχομε Τ/θ σε όσους θέλουν , και έχουν ανάγκη, αναγκαζόμενοι να χρησιμοποιούν πετρέλαιο και πολλές φορές, ούτε αυτό, για να θερμανθούν , μπορούν να πάρουν την απάντηση κάνοντας μια βόλτα στα καφενεία της πόλης.
Ποιος θα επιβαρυνθεί  το κόστος απεγκατάστασης σταθμών πολιτών που δεν έχουν συμβολαιοποιηθεί, και όπου απαιτούσαν, ακούστε ,την συνεχή παροχή θερμικής ενέργειας ακόμα και όταν ο σταθμός ΔΕΗ ήταν εκτός λειτουργίας λόγω βλάβης;

Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω, ότι ως υπεύθυνοι πολίτες οφείλομε να ενσκήπτουμε  στα προβλήματα που δημιουργούνται δίνοντας την καλύτερη εφικτή λύση ,και όχι να δημιουργούμε καινούργια προτάσσοντας το προσωπικό μας συμφέρον.
Συγχωρείστε με για το έντονο πολλές φορές του τόνου μου, που πηγάζει από την πίεση και την σύνθλιψη πολλών ετών σ΄αυτή την επιχείρηση, και στην προσπάθεια να λειτουργεί και να προσφέρει τις υπηρεσίες της σε όλους τους συνδημότες μας με αντικειμενικά κριτήρια για όλους ,και όχι με κριτήριο ποιος έχει φίλο πολιτικά προσκείμενο.


                               Η υπεύθυνη Τ/Θ

                                 Νίκη Δράκου
                            Πολιτικός Μηχανικός

1 σχόλιο:

  1. Κυρία Δράκου σας ευχαριστώ για την άμεση απάντηση-παρέμβαση σας.
    Πραγματικά αποτελείτε ένα παράδειγμα προς μίμηση, αφού η επιστολή - απάντηση σας ξεκαθαρίζει αρκετά θέματα.
    Θέλω μόνο να σχολιάσω ότι δεν απευθύνθηκα σε σας για την ανάρτηση μου, γιατί έγραψα μόνο ένα μέρος από όλα όσα συζητήθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο.
    Οι αναφορές για τον μη διακανονισμό ανήκουν στην ερώτηση του Δημ. Συμβούλου κ. Μανιάτη.
    Οι αναφορές για την έλλειψη από μεριάς προσωπικού ανήκουν στον κ Δήμαρχο ο οποίος είναι και πρόεδρος της Δημ. Επιχείρησης. Το ίδιο και για τους πολίτες που συμπεριφέρονται απρεπώς στους υπαλλήλους, αναφορές που επιβεβαιώνονται και από εσάς.
    Το μόνο κομμάτι της ανάρτησης που είναι δικό μου είναι οι διαπιστώσεις στο τέλος …
    ¨Η ουσία είναι πάντως ότι για μια ακόμη χρονιά η Τηλεθέρμανση υπολειτουργεί με λίγους καταναλωτές, δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη στο θέμα της επέκτασης της - παρόλο που έχει υπογραφτεί με μεγάλες φανφάρες από πέρυσι η σχετική απόφαση - και το κυριότερο .. η Τηλεθέρμανση στην Μεγαλόπολη είναι προνόμιο για λίγους ενώ οι περισσότεροι πληρώνουν σαν βλάκες και πολίτες β ΄κατηγορίας πετρέλαιο και ξύλα!!!¨
    Τέλος για το σχόλιο του ανώνυμου με τα ¨Μπλουζάκια που ιδρώνουν¨ σαφώς και δεν με αντιπροσωπεύει και αποτελεί μια προσωπική θέση κάποιου , την οποία στα όρια της ανεκτικότητας μου , επέτρεψα να εμφανιστεί στα σχόλια. Θεωρώ και γνωρίζω πολύ καλά ότι οι υπάλληλοι κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους στα πλαίσια των εντολών ) και αυτό το έχω αναφέρει σαφέστατα στην ανάρτηση μου) και προσπαθούν για το καλύτερο αποτέλεσμα βάσει και του όγκου εργασίας τους.
    Συμφωνούμε απόλυτα με το θέμα της ισονομίας και του ότι όσοι δεν είναι συνεπείς και αδιαφορούν πρέπει να έχουν επιπτώσεις.
    Και πάλι σας ευχαριστώ για την απάντηση σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Το Καφενείο της Μεγαλόπολης , είναι πλέον σε νέα σελίδα

kafeneio-megalopolis.gr